Page 71 - คู่มือบัณฑิตศึกษา ปีการศึกษา 2563
P. 71
62 | คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น
๖๒ คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น
administration innovation and technology, educational administration efficiency and
proficiency increase learning, professional etiquettes of educational institution administrators
and educational deministrators and professional ethics of according to the Teachers’ council
of Thailand, integration of Buddha- dhamma in concept, theory, process and duty in
administration
๘๐๖ ๑๐๘ สัมมนาการบริหารและการน าสถานศึกษาสู่ความส าเร็จ (๓) (๓-๐-๖)
Seminar on Managing and Leading School to Success
การพัฒนาจิตวิญญาณ อุดมการณ์ ภาวะผู้น า พฤติกรรมผู้น า และการเป็นผู้บริหารมืออาชีพ
การจัดการความรู้เกี่ยวกับการบริหารการศึกษา การวิจัยเพื่อพัฒนาวิชาชีพ ปฏิสัมพันธ์และการพัฒนาเพื่อน
ร่วมงาน การบริหารความเสี่ยงและความขัดแย้ง การระดมทรัพยากรทางการศึกษากับการพัฒนาระบบ
เครือข่าย การพัฒนาแหล่งเรียนรู้และสิ่งแวดล้อมเพื่อส่งเสริมการจัดการเรียนรู้ การพัฒนาหลักสูตรและ
หลักสูตรสถานศึกษา การประเมินหลักสูตร การนิเทศการศึกษา หลักการและการประกันคุณภาพการศึกษาทั้ง
ภายในและภายนอก การก ากับติดตามการประกันคุณภาพการศึกษา และการน าผลการประกันคุณภาพ
การศึกษาไปใช้เพื่อส่งเสริมคุณภาพการศึกษา การน าหลักพุทธธรรมมาบูรณาการบริหารและการน า
สถานศึกษา
Educational spirit leadership Leadership behavior and professional administration,
educational knowledge management, profession development, Co-worker relation and
relation development, risk and conflict management, educational resource campaign and
network system management, learning resource and environment administration for learning
promoting, curriculum development and educational institution curriculum, urriculum
Evaluation, educational institution consultation, quality assurance principle for both internal
and external education, education quality assurance monitor, putting the educatioinal
quality assurance result into educational development, integration of Buddha-dhamma in
management for educational institutions
๘๐๖ ๑๐๙ ภาษาอังกฤษส าหรับบริหารการศึกษา (๓) (๓-๐-๖)
Professional English for Educational Administration)
ส่งเสริมและพัฒนาทักษะชั้นสูงและกลวิธีในการอ่าน การเขียน การตีความ ภาษาอังกฤษ
การน าเสนอผลงานทางวิชาการ การเขียนบทความต ารา และการแลกเปลี่ยนเรียนรู้ด้านการศึกษากับ
นักวิชาการต่างชาติ
Enhancement and development of advanced skills and techniques in English
reading, writing and interpreting, academic work presentation, academic article and text
writing and educational skills exchange with international academics