Page 71 - คู่มือบัณฑิตศึกษา ปีการศึกษา 2563
P. 71

62  | คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น

                  ๖๒                                               คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น


                  administration  innovation  and technology,  educational administration  efficiency and
                  proficiency increase learning, professional etiquettes of educational institution administrators

                  and educational deministrators and professional ethics of according to the Teachers’ council
                  of Thailand,  integration  of Buddha-  dhamma in  concept, theory, process and  duty  in
                  administration

                             ๘๐๖ ๑๐๘  สัมมนาการบริหารและการน าสถานศึกษาสู่ความส าเร็จ           (๓) (๓-๐-๖)

                                        Seminar on Managing and Leading School to Success
                             การพัฒนาจิตวิญญาณ อุดมการณ์ ภาวะผู้น า พฤติกรรมผู้น า และการเป็นผู้บริหารมืออาชีพ
                  การจัดการความรู้เกี่ยวกับการบริหารการศึกษา การวิจัยเพื่อพัฒนาวิชาชีพ ปฏิสัมพันธ์และการพัฒนาเพื่อน
                  ร่วมงาน การบริหารความเสี่ยงและความขัดแย้ง การระดมทรัพยากรทางการศึกษากับการพัฒนาระบบ

                  เครือข่าย การพัฒนาแหล่งเรียนรู้และสิ่งแวดล้อมเพื่อส่งเสริมการจัดการเรียนรู้ การพัฒนาหลักสูตรและ
                  หลักสูตรสถานศึกษา การประเมินหลักสูตร การนิเทศการศึกษา หลักการและการประกันคุณภาพการศึกษาทั้ง
                  ภายในและภายนอก การก ากับติดตามการประกันคุณภาพการศึกษา และการน าผลการประกันคุณภาพ

                  การศึกษาไปใช้เพื่อส่งเสริมคุณภาพการศึกษา การน าหลักพุทธธรรมมาบูรณาการบริหารและการน า
                  สถานศึกษา
                             Educational spirit leadership Leadership behavior and professional administration,
                  educational knowledge  management, profession  development, Co-worker relation  and
                  relation development, risk and conflict management, educational resource campaign and

                  network system management, learning resource and environment administration for learning
                  promoting,  curriculum  development and  educational institution  curriculum, urriculum
                  Evaluation, educational institution consultation, quality assurance principle for both internal

                  and external education, education  quality assurance  monitor, putting  the  educatioinal
                  quality assurance result into educational development, integration of Buddha-dhamma in
                  management for educational institutions

                              ๘๐๖ ๑๐๙ ภาษาอังกฤษส าหรับบริหารการศึกษา                           (๓) (๓-๐-๖)
                                        Professional English for Educational Administration)
                             ส่งเสริมและพัฒนาทักษะชั้นสูงและกลวิธีในการอ่าน การเขียน การตีความ ภาษาอังกฤษ
                  การน าเสนอผลงานทางวิชาการ การเขียนบทความต ารา และการแลกเปลี่ยนเรียนรู้ด้านการศึกษากับ
                  นักวิชาการต่างชาติ

                             Enhancement  and  development of  advanced  skills and  techniques in  English
                  reading, writing  and interpreting,  academic  work  presentation, academic article and  text
                  writing and educational skills exchange with international academics
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76