Page 72 - คู่มือบัณฑิตศึกษา ปีการศึกษา 2563
P. 72

คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น |   63

 ๖๒       คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น   คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น     ๖๓


 administration  innovation  and technology,  educational administration  efficiency and       ๘๐๖ ๑๑๐ วิธีวิจัยทางการบริหารการศึกษา   (๓) (๓-๐-๖)
 proficiency increase learning, professional etiquettes of educational institution administrators             Research Methodology in Educational Administration

 and educational deministrators and professional ethics of according to the Teachers’ council      การแสวงหาความรู้และการสร้างองค์ความรู้ใหม่ด้วยวิธีการวิจัย  กระบวนการด าเนินการวิจัยเชิง
 of Thailand,  integration  of Buddha-  dhamma in  concept, theory, process and  duty  in   นโยบาย การวิจัยอนาคต การวิจัยเชิงปฏิบัติการ การวิจัยและพัฒนา การพัฒนาตัวบ่งชี้ การสร้างโมเดลสมการ
 administration   โครงสร้าง การวิจัยการประเมิน การวิเคราะห์ข้อมูล  การเขียนรายงานการวิจัย การเขียนบทความและ
                  น าเสนอผลการวิจัย  บูรณาการพุทธธรรมกับการวิจัย
     ๘๐๖ ๑๐๘  สัมมนาการบริหารและการน าสถานศึกษาสู่ความส าเร็จ   (๓) (๓-๐-๖)

          Seminar on Managing and Leading School to Success      Knowledge searching and building a new body of knowledge through research,
    การพัฒนาจิตวิญญาณ อุดมการณ์ ภาวะผู้น า พฤติกรรมผู้น า และการเป็นผู้บริหารมืออาชีพ                    policy research methodology,  research for  the future,  action research,  research  and
 การจัดการความรู้เกี่ยวกับการบริหารการศึกษา การวิจัยเพื่อพัฒนาวิชาชีพ ปฏิสัมพันธ์และการพัฒนาเพื่อน  development, indicator  development, model  building, equation  structure,  assessment
 ร่วมงาน การบริหารความเสี่ยงและความขัดแย้ง การระดมทรัพยากรทางการศึกษากับการพัฒนาระบบ  research, data analysis, research  report writing,  research  article  writing and  presentation,

 เครือข่าย การพัฒนาแหล่งเรียนรู้และสิ่งแวดล้อมเพื่อส่งเสริมการจัดการเรียนรู้ การพัฒนาหลักสูตรและ  integration of Buddha - dhamma in research

 หลักสูตรสถานศึกษา การประเมินหลักสูตร การนิเทศการศึกษา หลักการและการประกันคุณภาพการศึกษาทั้ง      ๘๐๖ ๑๑๑  นโยบายและหลักบริหารการศึกษา   (๓) (๓-๐-๖)
 ภายในและภายนอก การก ากับติดตามการประกันคุณภาพการศึกษา และการน าผลการประกันคุณภาพ           Policy and Principle of Educational Administration

 การศึกษาไปใช้เพื่อส่งเสริมคุณภาพการศึกษา การน าหลักพุทธธรรมมาบูรณาการบริหารและการน า  ศึกษาแนวคิด ทฤษฎีการบริหารการศึกษา นโยบายและแผนการเพิ่มประสิทธิภาพการศึกษา องค์กรและ
 สถานศึกษา        หน่วยงานทางการศึกษา การบริหารงานบุคคล งบประมาณ การเงิน บัญชี และพัสดุ การบริหารทรัพยากรสารสนเทศและ
    Educational spirit leadership Leadership behavior and professional administration,   สิ่งแวดล้อมทางการศึกษา กฎหมายเกี่ยวกับการศึกษา และผู้บริหารสถานศึกษา นวัตกรรมและเทคโนโลยีการบริหาร
 educational knowledge  management, profession  development, Co-worker relation  and   การศึกษายุคใหม่ บูรณาการพุทธธรรมกับการบริหารการศึกษา
 relation development, risk and conflict management, educational resource campaign and   A Study  of  concept theory of educational  administration, policy and education

 network system management, learning resource and environment administration for learning   enhancement plan, educational organization and unit, administration of personnel, budget,
 promoting,  curriculum  development and  educational institution  curriculum, urriculum   finance, accounting and procurement, student affairs administration, educational information
 Evaluation, educational institution consultation, quality assurance principle for both internal   technology and environment administration, laws and regulations concerning education and

 and external education, education  quality assurance  monitor, putting  the  educatioinal   administrators in educational institutions, modern educational innovation and technology,
 quality assurance result into educational development, integration of Buddha-dhamma in   educational efficiency increase planning, integration of Buddha - dhamma in educational
 management for educational institutions   administration

     ๘๐๖ ๑๐๙ ภาษาอังกฤษส าหรับบริหารการศึกษา    (๓) (๓-๐-๖)      ๘๐๖ ๑๑๒  การพัฒนาหลักสูตรและส่งเสริมคุณภาพการศึกษา   (๓) (๓-๐-๖)
          Professional English for Educational Administration)            Curriculum Development and Educational Quality Promoting
     ส่งเสริมและพัฒนาทักษะชั้นสูงและกลวิธีในการอ่าน การเขียน การตีความ ภาษาอังกฤษ                      ศึกษาเกี่ยวกับปรัชญาการศึกษา หลักสูตรการศึกษาไทยและนานาชาติ การพัฒนาหลักสูตรและ
 การน าเสนอผลงานทางวิชาการ การเขียนบทความต ารา และการแลกเปลี่ยนเรียนรู้ด้านการศึกษากับ  หลักสูตรสถานศึกษา การจัดการเรียนรู้และเทคนิคการสอน การพัฒนาแหล่งเรียนรู้และสิ่งแวดล้อมเพื่อ
 นักวิชาการต่างชาติ   ส่งเสริมการเรียนรู้ การพัฒนาศักยภาพผู้เรียน  การวัดและประเมินผลการเรียนรู้  การวิจัยเพื่อพัฒนาคุณภาพ

    Enhancement  and  development of  advanced  skills and  techniques in  English   การศึกษา การประเมินผลหลักสูตร บูรณาการพุทธธรรมกับการส่งเสริมคุณภาพการศึกษา
 reading, writing  and interpreting,  academic  work  presentation, academic article and  text      A Study of educational philosophy, educational curricula of Thailand and other
 writing and educational skills exchange with international academics   countries, curriculum  development and  institutional curriculum, knowledge  management


                  and teaching  techniques, learning resource and environment development for  learning

                  promoting,  learners’  potential  development, learning  measurement  and evaluation,

                  educational quality development research, curriculum assessment, integration of Buddha-

                  dhamma in educational quality promoting
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77