Page 72 - คู่มือบัณฑิตศึกษา ปีการศึกษา 2563
P. 72
คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น | 63
๖๒ คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น ๖๓
administration innovation and technology, educational administration efficiency and ๘๐๖ ๑๑๐ วิธีวิจัยทางการบริหารการศึกษา (๓) (๓-๐-๖)
proficiency increase learning, professional etiquettes of educational institution administrators Research Methodology in Educational Administration
and educational deministrators and professional ethics of according to the Teachers’ council การแสวงหาความรู้และการสร้างองค์ความรู้ใหม่ด้วยวิธีการวิจัย กระบวนการด าเนินการวิจัยเชิง
of Thailand, integration of Buddha- dhamma in concept, theory, process and duty in นโยบาย การวิจัยอนาคต การวิจัยเชิงปฏิบัติการ การวิจัยและพัฒนา การพัฒนาตัวบ่งชี้ การสร้างโมเดลสมการ
administration โครงสร้าง การวิจัยการประเมิน การวิเคราะห์ข้อมูล การเขียนรายงานการวิจัย การเขียนบทความและ
น าเสนอผลการวิจัย บูรณาการพุทธธรรมกับการวิจัย
๘๐๖ ๑๐๘ สัมมนาการบริหารและการน าสถานศึกษาสู่ความส าเร็จ (๓) (๓-๐-๖)
Seminar on Managing and Leading School to Success Knowledge searching and building a new body of knowledge through research,
การพัฒนาจิตวิญญาณ อุดมการณ์ ภาวะผู้น า พฤติกรรมผู้น า และการเป็นผู้บริหารมืออาชีพ policy research methodology, research for the future, action research, research and
การจัดการความรู้เกี่ยวกับการบริหารการศึกษา การวิจัยเพื่อพัฒนาวิชาชีพ ปฏิสัมพันธ์และการพัฒนาเพื่อน development, indicator development, model building, equation structure, assessment
ร่วมงาน การบริหารความเสี่ยงและความขัดแย้ง การระดมทรัพยากรทางการศึกษากับการพัฒนาระบบ research, data analysis, research report writing, research article writing and presentation,
เครือข่าย การพัฒนาแหล่งเรียนรู้และสิ่งแวดล้อมเพื่อส่งเสริมการจัดการเรียนรู้ การพัฒนาหลักสูตรและ integration of Buddha - dhamma in research
หลักสูตรสถานศึกษา การประเมินหลักสูตร การนิเทศการศึกษา หลักการและการประกันคุณภาพการศึกษาทั้ง ๘๐๖ ๑๑๑ นโยบายและหลักบริหารการศึกษา (๓) (๓-๐-๖)
ภายในและภายนอก การก ากับติดตามการประกันคุณภาพการศึกษา และการน าผลการประกันคุณภาพ Policy and Principle of Educational Administration
การศึกษาไปใช้เพื่อส่งเสริมคุณภาพการศึกษา การน าหลักพุทธธรรมมาบูรณาการบริหารและการน า ศึกษาแนวคิด ทฤษฎีการบริหารการศึกษา นโยบายและแผนการเพิ่มประสิทธิภาพการศึกษา องค์กรและ
สถานศึกษา หน่วยงานทางการศึกษา การบริหารงานบุคคล งบประมาณ การเงิน บัญชี และพัสดุ การบริหารทรัพยากรสารสนเทศและ
Educational spirit leadership Leadership behavior and professional administration, สิ่งแวดล้อมทางการศึกษา กฎหมายเกี่ยวกับการศึกษา และผู้บริหารสถานศึกษา นวัตกรรมและเทคโนโลยีการบริหาร
educational knowledge management, profession development, Co-worker relation and การศึกษายุคใหม่ บูรณาการพุทธธรรมกับการบริหารการศึกษา
relation development, risk and conflict management, educational resource campaign and A Study of concept theory of educational administration, policy and education
network system management, learning resource and environment administration for learning enhancement plan, educational organization and unit, administration of personnel, budget,
promoting, curriculum development and educational institution curriculum, urriculum finance, accounting and procurement, student affairs administration, educational information
Evaluation, educational institution consultation, quality assurance principle for both internal technology and environment administration, laws and regulations concerning education and
and external education, education quality assurance monitor, putting the educatioinal administrators in educational institutions, modern educational innovation and technology,
quality assurance result into educational development, integration of Buddha-dhamma in educational efficiency increase planning, integration of Buddha - dhamma in educational
management for educational institutions administration
๘๐๖ ๑๐๙ ภาษาอังกฤษส าหรับบริหารการศึกษา (๓) (๓-๐-๖) ๘๐๖ ๑๑๒ การพัฒนาหลักสูตรและส่งเสริมคุณภาพการศึกษา (๓) (๓-๐-๖)
Professional English for Educational Administration) Curriculum Development and Educational Quality Promoting
ส่งเสริมและพัฒนาทักษะชั้นสูงและกลวิธีในการอ่าน การเขียน การตีความ ภาษาอังกฤษ ศึกษาเกี่ยวกับปรัชญาการศึกษา หลักสูตรการศึกษาไทยและนานาชาติ การพัฒนาหลักสูตรและ
การน าเสนอผลงานทางวิชาการ การเขียนบทความต ารา และการแลกเปลี่ยนเรียนรู้ด้านการศึกษากับ หลักสูตรสถานศึกษา การจัดการเรียนรู้และเทคนิคการสอน การพัฒนาแหล่งเรียนรู้และสิ่งแวดล้อมเพื่อ
นักวิชาการต่างชาติ ส่งเสริมการเรียนรู้ การพัฒนาศักยภาพผู้เรียน การวัดและประเมินผลการเรียนรู้ การวิจัยเพื่อพัฒนาคุณภาพ
Enhancement and development of advanced skills and techniques in English การศึกษา การประเมินผลหลักสูตร บูรณาการพุทธธรรมกับการส่งเสริมคุณภาพการศึกษา
reading, writing and interpreting, academic work presentation, academic article and text A Study of educational philosophy, educational curricula of Thailand and other
writing and educational skills exchange with international academics countries, curriculum development and institutional curriculum, knowledge management
and teaching techniques, learning resource and environment development for learning
promoting, learners’ potential development, learning measurement and evaluation,
educational quality development research, curriculum assessment, integration of Buddha-
dhamma in educational quality promoting