Page 75 - คู่มือบัณฑิตศึกษา ปีการศึกษา 2563
P. 75
66 | คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น
๖๖ คู่มือนิสิตระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยสงฆ์ขอนแก่น
quality assurance result into educational development, integration of Buddha-dhamma in
management for educational institutions
๘๐๖ ๒๐๒ การบริหารทรัพยากรทางการบริหารการศึกษา ๓ (๓-๐-๖)
Resources Administration in Education
แนวคิด ทฤษฎี กระบวนการและหน้าที่ในการบริหาร การบริหารองค์กรทางการศึกษา
การบริหารงานธุรการ การเงิน พัสดุ และอาคารสถานที่ หลักธรรมาภิบาลความซื่อสัตย์สุจริต และกฎหมายที่
เกี่ยวข้องกับการศึกษาและผู้บริหารการศึกษา การวางแผนเพิ่มประสิทธิภาพ และประสิทธิผลการบริหาร
การศึกษา นวัตกรรมเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการบริหารและการเรียนรู้เพิ่ม คุณธรรมจริยธรรมของวิชาชีพ
ของผู้บริหารสถานศึกษาและผู้บริหารการศึกษา และจรรยาบรรณของวิชาชีพที่คุรุสภาก าหนด การบูรณาการ
พุทธธรรมกับแนวคิด ทฤษฎี กระบวนการและหน้าที่ในการบริหาร
Concept, theory, process and duty in administration, administration in
educational organization, administration, finance, parcel and building, good governance and
laws and regulations concerning education and administration in educational institutions,
educational administration efficiency and progiciency increase planning, modern
administration innovation and technology, educational administration efficiency and
proficiency increase learning, professional etiquettes of educational institution administrators
and educational deministrators and professional ethics of according to the Teachers’ council
of Thailand, integration of Buddha - dhamma in concept, theory, process and duty in
administration
๘๐๖ ๒๐๓ ปฏิบัติการวิชาชีพบริหารการศึกษา ๓ (๐-๐-๙๐)
Professional Practicum of Educational Administration
มีแผนการจัดกิจกรรมเสริมความเป็นผู้บริหารสถานศึกษา และผู้บริหารการศึกษา น าเสนอ
เอกสารเชิงหลักการเพื่อปฏิบัติการวิชาชีพบริหารการศึกษา ภายใต้ค าแนะน าของอาจารย์ที่ปรึกษาหรือ
อาจารย์ประจ ารายวิชาและผู้บริหารพี่เลี้ยง โดยค านึงถึงมาตรฐานทางวิชาชีพ หลักการ แนวคิด และทฤษฎีที่
เกี่ยวข้อง ปฏิบัติการวิชาชีพในสถานศึกษาและในหน่วยงานทางการศึกษาที่ก าหนด มีส่วนร่วมในการวิเคราะห์
นโยบาย การวางแผน น าแผนสู่การปฏิบัติ ประเมินผล และสะท้อนผล น าเสนอและรายงานผลการปฏิบัติการ
วิชาชีพเกี่ยวกับบทบาท กิจกรรม ผลงาน และอื่นๆ รวมทั้งประสบการณ์การเรียนรู้และความรู้ใหม่ที่ได้รับ
To have an activity plan promoting educational institution administratorship and
educational administratorship, to present a project document in professional practicum of
educational administration under the supervision of advisor, subject teacher or course
executive in the scope of professional standard, principles, concept and theory concerned,
professional practicum in educational institution or educational agency specified,
participation in policy analysis, plan setting, plan implementation, evaluation and reflection,
report and presentation of professional practicum on the role, activity, work outcome,
experiences, a body of knowledge and others